torsdag 24 februari 2011

Petri Salmela Inför V75

I stoloppet, V75-2, startar han två hästar. Fyraåriga 5 Nilla Sisu  har inlett året strålande och har tre segrar på de fyra senaste starterna.

- Hon har absolut toppform. Det är lite täta starter nu men hon hade sparat i mål vid en enkel Solvalla-seger i söndags. Jag hoppas att hon ska vara ännu bättre och hon duger fint, säger Petri Salmela.

Femåriga 10 Yankee T.L.  inleder från tillägg och hon visade också kanonform vid seger i Eskilstuna senast.

- Man kan nästan säga samma sak om henne som om Nilla Sisu. I de två sista starterna har hon svarat för otroligt fina insatser, näst senast gjorde hon nästan sitt livs prestation och nu sist vann hon enkelt från ledningen. Jag tror hon kan vara farlig om hon får det serverat till början av upploppet. Jag tror och hoppas att hon speedar ner ganska många.


"Riktigt fin i måndagsjobbet"
Trots att Petri Salmela låter optimistisk med sina två hästar i stoloppet så är 11 Important Face troligen bästa chansen på förhand. Sexåringen har två raka segrar inför lördagens uppgift och han rankas högt i många förhandstips.

- Jag tror att många mer än jag vet att det här är en riktigt kapabel häst. Nu är läget iskallt med bakspår över sprinterdistans och autostart, men han har riktigt fin form.

- Det blev kanske ett lite långt tävlingsuppehåll för honom, men vi hittade inga vettiga lopp. Han var riktigt fin i måndagsjobbet på isbana uppe i Boden, jag var jättenöjd och jag har inte tappat hoppet trots läget, säger Petri Salmela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar