fredag 1 april 2011

Ulf Ohlsson inför V75 på Bergsåker

Ohlsson ger Hallsta Lotus högsta möjliga betyg!


- Jag har varit jättenöjd med hur han känts i de senaste starterna. Det var skönt för honom att få vinna med mycket krafter senast och kan vara nyttigt att ha med sig till det här loppet. Banan har varit fin på Bergsåker den senaste tiden så han borde kunna gå med ordinarie barfotabalans.
Betyg: 6 av 6


Av sina övriga tre V75-styrningar varnar Ohlsson speciellt för en.
- 3 Rydens Hedda (V75-2) har jag kört en hel del och det är en häst som gör bra lopp mest varje gång. Han är inte beroende av att smyga utan klarar att gå i spets också, men eftersom han inte har startat på ett tag och jag har inte pratat med tränaren ännu så har jag svårt att säga något om taktik och dagsform.
Betyg: 3

- 2 Kalypso Face (V75-6) är en fin häst som jag körde mycket i fjol. Jag har sett honom i båda starterna i år och tycker att han har gått riktigt bra till slut. Nu har han ett intressant läge och det vore intressant om vi kunde komma till ledningen. Jag kommer i alla fall att göra ett försök att nå dit.
Betyg: 5

- 12 Mafioso (V75-7) har löpt jämnt och bra och var värd vinsten han fick senast. Nu är det helt andra förutsättningar och rimligtvis blir det svårt att upprepa det härifrån.
Betyg: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar