tisdag 3 maj 2011

Robert Berghs styrkefenomen Intruder Kronos

På lördag kan Robert Berghs styrkefenomen Intruder Kronos ta nionde raka segern i kraftprovet Orebro Intn'l.

- Att han hade en sådan enorm styrka trodde jag inte när jag köpte honom, säger Sundsvallstränaren.

När Robert Bergh köpte Intruder Kronos i juli förra året hade hästen galopperat bort sig i elva av 15 lopp. Övriga starter hade han vunnit. Hos sin nye tränare har han vänt på statistiken. Av 13 lopp har han vunnit elva och bara galopperat i två.

- Han såg snabb och kapabel men inte helt fräsch ut de gånger jag såg honom och jag tänkte att den där kan man lägga några kronor på. Så jag ringde ägaren direkt efter att hästen hade hoppat sista gången, det är ju då man är less och vill sälja, säger Bergh skämtsamt.

Mer om Intruder Kronos på Spets o slut.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar