fredag 29 oktober 2010

Fredrik Persson om Chimall T.T.

Lördagens V75-omgång avgörs på Jägersro i Malmö och bjuder bland annat på storloppen C.L. Müllers Memorial samt V75 International.

Dessutom är omgången extra intressant för alla spelare. Norrmännen är nämligen med och spelar och därmed blir potten extra stor. En eventuell ensam vinnare med sju rätt beräknas håva in hisnande 30 miljoner kronor.

Vill man vara med i miljonjakten kan Kalmariten Fredrik Persson vara en person att ta med i beräkningarna.

Han åker till Malmö med två V75-hästar och han tycker att båda ska räknas med segerchans. Han har till och med singelstreckat sig själv med Chimall T.T. (V75-1) i sitt systemförslag i tränartipset "Fem tippar V75".

- Det ser bra ut.  Han är snabb från start och jag kommer att göra vad som går för att svara upp ledningen. Såhär på förhand tycker jag att Chimall T.T. ska ha riktigt bra segerchans.

Perssons andra häst, King Bonnson (V75-4), ståtar med tre raka segrar på hemmaplan.

- Han har varit jättefin i de här Kalmarstarterna och allt verkar fortsatt bra med honom. Han är väldigt stark men inte så snabb ut så jag är lite orolig för spåret. Jag vill gärna komma fram med honom tidigt och inte bli hängandes i spåren för länge.

Hur som helst tycker jag att han också ska räknas tidigt.
Din bästa chans på V75?
- Chimall T.T.

Fredrik Persson åker vidare över sundet där V65 körs på söndagen. Läs mer om V75 lördag  på Spets o Slut.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar