tisdag 19 oktober 2010

Ramana Repoort krossade sitt eget rekord

Senast vann hon ett V75-lopp på tangerat svenskt rekord.

Nu väntar Solvalla och jackpotkryddade V64-tävlingar.

Ramana Repoort (V64-6) krossade sitt eget rekord med hela 2,6 sekunder när hon senast tangerade Ninotchkas svenska rekord för äldre ston på 1.13,5 över 2 140 meter.

Hon fick visserligen ett riktigt smörlopp men sättet hon vann på var klart imponerande.

- Att hon kunde en tid neråt 1.14 och kanske under det, det trodde jag faktiskt, men att hon så lätt skulle slå till och tangera det svenska rekordet var lite chockande, säger Ramana Repoorts tränare, ägare och uppfödare Ronny Persson.

En förklaring till den bländande insatsen kan ha varit att det sexåriga stoet tävlade utan skor på hovarna.

- Ja, det tror jag inverkade. När Åke Svanstedt körde henne i början av sommaren sa han att jag kunde ge henne ett par lopp till och sedan rycka skorna. Det funkade perfekt! Tidigare har jag inte riktigt trott på att barfotakörning ger så enorm effekt men nu är jag övertygad, säger Persson och skrattar.

Mer om Ramana RepoortSpets o Slut.se !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar