söndag 5 december 2010

Skully Gully avslutade med seger!

Skully Gully avrundade sin fantastiska karriär på ett värdigt sätt.

I sista starten vann hon gulddivisionen hur enkelt som helst.

- Hästen är underbar och jag kommer att sakna henne, sa Erik Adielsson.

USA-födda Skully Gully började sin karriär i Finland innan hon kom till Stig H Johansson. Hon har flera gånger tjusat travpubliken och vunnit 21 lopp på 38 starter. Nu har hon avslutat en strålande karriär och totalt sprungit in 2,6 miljoner kronor.

Det sexåriga stoet är såld till ett italienskt stuteri och ska gå till avel. Hon gjorde sista starten den här lördagen i Halmstad. Som storfavorit i Gulddivisionen tog hon ledningen direkt och fick inleda i ett mycket lugnt tempo. Över sista bortre långsidan gick utvändige Neo Holmsminde i närkamp och tryckte på rejält. Men in på upploppet stack Skully Gully bara ifrån till en vattentät seger.

- Hon var väldigt lugn och fin i värmningen i dag. Jag blev därför otroligt optimistisk då hon brukar gå bra när hon värmer på det sättet, sa Erik Adielsson.

- Skully Gully avgjorde loppet på 30 meter när jag begärde lite och vann med tussarna kvar. Sista 100 metrarna sprang hon bara och klippte med öronen. Jag hade gärna tävlat en säsong till med henne. Men jag förstår också hur de nya ägarna resonerar som ska ha henne i aveln. Hon är klokare än de flesta andra hästar och har en fantastisk teknik. En väldigt mysig häst, berömde Adielsson.

Mer om V75Spets o Slut.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar