tisdag 4 januari 2011

Timo Nurmos inför V64

Timo Nurmos hästar är på gång efter olika problem och halsinfektioner.
På V64 imorgon tror han mycket på Feast Your Eyes.

Feast Your Eyes (V64-3) har nu två lopp i kroppen och är på väg i riktigt fin form.
Jag tycker att det är en fin häst och man ska tänka på att han inte hade startat på nästan ett år när han började tävla hos mig.

Han kändes bra i måndagsjobbet och vi kommer att lätta honom i balansen till
den här starten. Det blir inte barfota utan lättare skor.

Han är snabb ut bakom bilen och jag tror att han kan vinna när som helst.



Zilan Boko (V64-6) har gått bra efter dubbla halsoperationer men sista loppet får vi glömma.Det blev helt fel med stenhård öppning i 1.08-tempo och i 20 minusgrader.

Hon tog det loppet bra och har känts fin efteråt. Hästen är snabb ut och har bästa spåret här.

Jag måste vara optimist och tror på bra chans.


- Ranch I Do I Do (V64-6) återkom efter vila senast och behövde loppet. Det känns i träningen att hon har gått framåt och nu är det ett betydligt bättre läge med framspår gentemot tillägg senast.

Jag tror att hon gör en bra insats, säger Timo Nurmos


Timo Nurmos har flera som startar på Solvalla imorgon. Vad han anser om dem kan du läsa vidare om på Spets o Slut.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar